მასწავლებლის პორტფოლიო

მასწავლებლის პორტფოლიოროგორც მასწავლებლის პროფესიული განვითარებისადა ევალუაციის/შეფასების მნიშვნელოვანი იარაღი.
 რა არის პორტფოლიო?
პორტფოლიო არის ინდივიდუალური ნამუშევრების კრებულისადაცდოკუმენტირებულია როგორც მუშაობის პროცესიასევე შედეგიიგი ნათლადწარმოაჩენს მასწავლებლის თუ მოსწავლის მცდელობასწინსვლასმიღწევებს დროისგარკვეულ მონაკვეთშიდაახლოებით ოცი წელიარაც პორტფოლიომ განათლებისმეცნიერებაში შემოაღწია და დამკვიდრდათუმცაპორტფოლიოს გამოყენება ახალიმიგნება არ გახლავთარქიტექტორები და ხელოვანები მსგავსი დოკუმენტების კრებულსრამდენიმე ასწლეულია იყენებენ ახალი დამკვეთებისთვის საკუთარიშესაძლებლობების პრეზენტაციისთვისგანათლების მეცნიერებაშიც პორთფოლიოუპირველესადროგორც აუთენტური დოკუმენტიმიღწევის შეფასების ალტერნატიულშესაძლებლობას გამოხატავსმიუხედავად იმისარომ პორტფოლიოს გამოყენებასწავლების პროცესში ახალი მიგნებაასპეციალისტები ერთხმად აღიარებენ მისმნიშვნელობასნებისმიერ დისციპლინაში პორტფოლიო წარმოადგენს საუკეთესოსაშუალებას დაინტერესებულ საზოგადოებას წარედგინოს ამა თუ იმ ინდივიდისმიღწევები და საუკეთესო ნამუშევრები მოცემულ სფეროში.
 გამოყოფენ პორტფოლიოზე მუშაობის პროცესის ექვს ძირითად საფეხურს:
 1. პორტფოლიოს თემისა და მიზნის განსაზღვრა;
2. მასალის შეგროვება;
3. შეგროვილი მასალის გადარჩევა და მნიშვნელობის გაანალიზება;
4. პორტფოლიოს გაფორმება;
5. პორტფოლიოს შეფასება და გადამუშავება;
 6. პორტფოლიოს წარდგენა/პრეზენტაცია - როგორც სამუშაო პროცესისდაგვირგვინება.
 მაშასადამეპორტფოლიოს აქვს შემდეგი ფუნქციები:
·         ცოდნის დოკუმენტირება;
·         მიღებული ცოდნის სისტემაში მოყვანა;
·         თეორიული ცოდნის პრაქტიკულთან დაკავშირება;
·         (თვით)ევალუაცია.



 რა არის მასწავლებლის პორტფოლიო?
საქართველოში მიმდინარე საგანმანათლებლო რეფორმის ერთ-ერთ უმნიშვნელოვანესნაწილს მასწავლებელთა პროფესიული მომზადება და განვითარება წარმოადგენს.სწორედ მასწავლებლის პორტფოლიო არის ის მნიშვნელოვანი იარაღირომლისწარმოებაანალიზი და შეფასება დაეხმარება მას პროფესიული კომპეტენციისგანვითარებაში.
პორტფოლიო არის მასწავლებლის საქმიანობის და პროფესიული მომზადებისუწყვეტიპროფესიული განვითარებისპრაქტიკული საქმიანობის ანალიზისშეფასებისა დაპროფესიული წარმატების დამადასტურებელი დოკუმენტების ერთობლიობა დროისგარკვეულ მონაკვეთში.
სხვაგვარად რომ ვთქვათპორტფოლიო არის იმ თვალსაჩინო მასალის კრებულირომელიც პედაგოგის საქმიანობის მზარდ ხარისხს უჩვენებსიგულისხმებაპედაგოგიური ნიჭისწავლების სტილი და პროფესიული კომპეტენცია (ცოდნა დაუნარები). პორტფოლიო ინდივიდუალური დოკუმენტია.

რისთვის გვჭირდება მასწავლებლის პორტფოლიო?
კენეტ ვულფირომელიც ერთ-ერთი აღიარებული მკვლევარია პორტფოლიოებისგანათლებაში გამოყენების მიმართულებითაღნიშნავსრომ ეს მართლაც ჩინებულიპრაქტიკაარამდენადაც ყველაზე უკეთ წარმოაჩენს მასწავლებლის სწავლებისმეთოდების ეფექტურობასა თუ მის მზარდ განვითარებასმის ცოდნასუნარებს,დამოკიდებულებებსქცევებსრამდენად ადეკვატურია ის ჩვეულებრივ საკლასოგარემოშიპორტფოლიო შეუცვლელი იარაღია მასწავლებლის თვითშეფასების საქმეშიდა ეხმარება მასმოემზადოს სხვა ალტერნატიული შეფასების სტრატეგიებისთვის.
 მასწავლებლის პორტფოლიო წარმოადგენს საკუთარი მიღწევების წარმოჩენისსაუკეთესო საშუალებასრომელიც არის
1. მასწავლებლის შეფასების და თვითშეფასების საშუალება და მისი პროფესიულიგანვითარების მაჩვენებელი – პორტფოლიო პედაგოგიური რეფლექსიისინსტრუმენტიარომლის დახმარებითაც მასწავლებელი აანალიზებს საკუთარმიღწევებს პროფესიული ზრდის გზაზე;
2. მასწავლებლის ერთგვარი “სავიზიტო ბარათი” - პორტფოლიოს დახმარებითდაინტერესებული მკითხველი ნათელ წარმოდგენას იქმნის მასწავლებლის საქმიანობისხარისხისა და პროფესიული განვითარების შესახებროგორც წესიპორტფოლიოსმიმოიხილავენ მასწავლებლის დასაქმებისწახალისების ან კატეგორიის მინიჭებისგადაწყვეტილების მიღების პროცესშიამ კუთხითპორტფოლიო მასწავლებლისსაქმიანობის ადეკვატური შეფასების ინსტრუმენტიახშირად პორტფოლიოზედაყრდნობით ხდება მასწავლებლის მიერ განხორციელებული საქმიანობის ხარისხის დამისი პროფესიული კომპეტენციის შეფასება.

რამდენიმე პრაქტიკული რეკომენდაციაროგორ აწარმოოს მასწავლებელმაპორტფოლიო
პორტფოლიოს შედგენა შემოქმედებითი პროცესიარაც უფრო ორიგინალურიაპორტფოლიომით უფრო მაღალია მისი შეფასება
აიღეთ საქაღალდერომელიც ამიერიდან თქვენი პორტფოლიოს ფუნქციასშეასრულებს.  განსაზღვრეთ პორტფოლიოს თემა და მიზანი და დაიწყეთ რეფლექსიაოთხ  შეკითხვაზე:
 ვინ გაეცნობა ჩემს პორტფოლიოს?
 რა აინტერესებს ჩემი საქმიანობის შესახებ ჩემი პორტფოლიოს პოტენციურმკითხველს?
რა მსურს გავაცნო მკითხველს?
რა ფორმით შეიძლება ჩემი საქმიანობის პოზიტიური მხარეების ჩვენებაპორტფოლიოში
·         კიდევ ერთხელ გაიხსენეთ მასწავლებლის პროფესიული და საგნობრივი სტანდარტი,ეთიკის კოდექსი და მათი დანიშნულებახელახლა გადახედეთ ამ დოკუმენტებს.დაფიქრდით და მონიშნეთ მუხლებირომლებსაც ან განსაკუთრებული ხარისხით/წარმატებით ასრულებთან იმაზე გაცილებით უკეთვიდრე აქამდე ასრულებდით
·         მოიფიქრეთრა თვალსაჩინო მასალითაა შესაძლებელი თქვენი საქმიანობისეფექტურობის ან სრულყოფის ჩვენებაგადახედეთ პორტფოლიოში შესატანიდოკუმენტების/თვალსაჩინოებების ნუსხასგადაწყვიტეთრა მასალას შეიტანთპორტფოლიოში და რა თანმიმდევრობით
·         დაიწყეთ მასალის შეგროვებათითოეულ დოკუმენტს დაურთეთ მოკლე  ფორმალურიაღწერამაგალითადგაკვეთილის გეგმამოსწავლის ნამუშევარიპედაგოგიური ესე,პედაგოგიური კვლევის ანგარიშიგანხორციელებული ღონისძიებებისჩატარებულიპროექტების გეგმები და სხვ
·         პორტფოლიოს შევსებისას გააკეთეთ სარჩევირომელიც მკითხველს გაუადვილებსმასალაში ორიენტაციას.
·         ჩადეთ სარჩევი პორტფოლიოს დასაწყისში.  მოემზადეთ თქვენს პორტფოლიოზესაუბრისათვისპორტფოლიოს  მოშველიებით ხშირად იმართება ინდივიდუალურიგასაუბრებები მასწავლებლის საქმიანობის შესაფასებლად.
·         წარუდგინეთ დასრულებული პორტფოლიო დაინტერესებულ პირს.



 რისგან  შედგება მასწავლებლის პორტფოლიო?
მასწავლებლის პორტფოლიო უნდა შეიცავდეს იმ დოკუმენტებს/მასალასრომელიცწარმოაჩენს მის პროფესიულ საქმიანობას.
უფრო ხშირადპორტფოლიო შემდეგ დოკუმენტებს მოიცავს:
 1. მასწავლებლის მოკლე ბიოგრაფიული მონაცემები (. CV)
2. ყველა კლასისთვის წლიური სასწავლო კურსის პროგრამა/სილაბუსითემატურიერთეულისსამოდელო გაკვეთილისსაგანმანათლებლო პროექტის ან ღონისძიების,ჩატარებული კვლევების ამსახველი მასალაკერძოდ:
·         თემატური ერთეულისგაკვეთილისსაგანმანათლებლო პროექტისაღმზრდელობითი/შემოქმედებითი ღონისძიების გეგმა
·         გაკვეთილის (თემატური ერთეულისკვლევისპროექტისღონისძიების)  ჩატარების ანგარიში;
·         გამოყენებული ან შექმნილი სასწავლო რესურსი (ტექსტიპოსტერიფილმი დასხვ.); მისი მოკლე აღწერა და შერჩევის მოტივი;
·         გამოყენებული მეთოდის//სტრატეგიის მოკლე აღწერაანგარიში მისი ეფექტურობის შესახებ
·         გაკვეთილის (თემატური ერთეულისპროექტისღონისძიების)  მიმდინარეობისკათედრის სხდომაზესემინარსა თუ კონფერენციაზეწარდგენილი პრეზენტაციიის ამსახველი ასალა;
3. მასწავლებლის მიერ ჟურნალ-გაზეთებში გამოქვეყნებული სტატიების ქსეროასლები.
 4. კოლეგის გაკვეთილზე დასწრებისას გაკეთებული ჩანაწერები და რეკომენდაციები;
5. პროფესიული განვითარების ღონისძიებებში მონაწილეობის ამსახველი მასალა(სერტიფიკატისილაბუსი/გეგმა/პროგრამაღონისძიების თქვენეული მოკლეშეფასება);
 6. თვით მასწავლებლის მიერ მომზადებული და ჩატარებული ტრენინგისსემინარის/მრგვალი მაგიდის ამსახველი მასალა;
7. ეროვნულ და საერთაშორისო ოლიმპიადებსა და პროექტებში გამარჯვებული დაპრიზიორი მოსწავლეების სიგელების ასლები;
8. მოსწავლეებისმშობლების ან კოლეგების გამოხმაურება;
9. მოსწავლეთა სწავლის შეფასების ამსახველი მასალა და ანალიზი - მოსწავლეთატესტირების ან შეფასების ამსახველი მასალა (გეგმატესტირების/გამოცდის /კითხვარის ნიმუშებიშედეგების ანალიზიდა სხვა.
10. მენტორის სამუშაო გეგმაანგარიში და სხვ.

ცხადიასავალდებულო არ არისყველა ჩამოთვლილი დოკუმენტის შეტანაპორტფოლიოშიმასწავლებელის პორტფოლიოში მხოლოდ ის აქტივობები უნდა იყოსდოკუმენტირებულირომელსაც თავად ახორციელებსშემდეგ სტატიებშიდაწვრილებით განვიხილავთთუ როგორ უნდა გავაფორმოთ პორტფოლიოში შესატანითითოეული დოკუმენტი.

Комментариев нет:

Отправить комментарий